7 August 2011

pipit rindukan badak

salam sumue.....haaa...puase tak?

# aku yang amat concerned first soklan tanye puase ke tak.

lame tak update entry kan? bukan korang. tapi aku. adeh. kenapa tak tau malaria "M.A.L.A.S" dah mule merayap kat buluh-buluh darah. cukup tak kuat oksigen aku. haish!.merepek mai dah. macam mane korang? sihat? pusa ke tak nie? for gurl..yeah i know ade yang tak puase. normal la tu kan tak sah kalo sebulan tak pernah full. tapi lain la kalo mummy yang preggy. tapi kalo yang daddy perut same dengan mummy tu bukan preggy. tu buncit la weh!


sabar faten...tak boleh merepek banyak. makruh kang pose. kalo tak silap kelender yang melekat kat gobok ais tu kite dah seminggu puase kan? liplapliplap mate kenyit dah seminggu kite puase. waaah! *teruje* tak sabar plak aku nak pakai telekung gi semayang raye. 
haaa..back to the roof. asal plak pipit rindukan badak? tulah yang di katakan cinta tak kenal rupe. korang hadoo? mesti si badak nie romantik gittuuw. kalo tak masakan pipit nie fall in love dengan badak. janji hati ikhlas der! tangan kiri di dada tangan kanan tampar pipi sebab ade nyamuk merayap.=='

korang mesti suke kan bile ade teman yang slalu teman korang.. bukan manusia aku maksud kan. tapi pets ye. haaa.. nak citer pasal pets la nie. tapi tajuk tu macam tak kene. arh! lantak ar. blog aku. kesah ape. 
sangat sonok tahu bile ade dorang nie. tak kire la kucing ke, anjing ke, ular ke, monyet ke..tapi kalo monyet lagi best. korang boleh main njit-njit semut ngan die.

dulu aku memang minat gile beler-beler kucing, ikan, kure-kure yang tegar. nasib gile aku tu tak sampai tahap aku buat kelab. *masih siuman*. dulu aku beler kucing ramai sangat. tapi bukan sekali harung aku beler banyak-banyak bagaikan aku nie janda anak lapan yang kene tinggalkan suami. aku beler ikot turn. die nie mati. aku beler yang lain pulaK. die mati, yang lain plak aku beler. macam tula. dorang kene queue up dulu. 


paling seronok beler kucing la. dorang nie ikot cakap. tapi last aku beler kucing jenis persian. name ''baby'' sebab die sangat-sangat la comel tahu. duit yang kuar dari purse abg aku pon tersangat la comel untuk dapatkan dak baby nie. tapi ajal maut di tangan tuhan. die dapat hidup dalam sebulan je kot *not sure* bile sampai kat tangan aku. begitu penyayang nye aku kat baby. hm.hm.hm. die mati aku jugak di persalahkan dengan abg sebab tak reti jage die. sape soh die tak reti jage diri. kejam ke aku kalo macam tu?
my late baby # effect kaler tak begitu mengancam



pasal ikan pulak. yang terlampau eksaited beler abang-abang aku lar. lepas tu yang terlampau eksaited dorang soh tukar air. aku! aku jugak kene lagi. orang nak beler dorang nak beler. tapi sume lepas kat aku. punce je aku nak buat idea kreatif dengan ikan-ikan nie. korang soh tukar air erh? haaa. nanti. aku tukar air letak chlorine secukup warna. baru tahan lame kaler air ikan tu. tapi gasak lah. esok nye. ikan-ikan dorang terapung main kuat lentang gaya bebas. aku jugak yang kene lagi. kejam ke cam gini?...
# ikan dorang tak de name.


next. kure-kure story plak. owh nie bukan kesah perlumbaan kedua dalam subjek tingkatan tu. nie story aku je. kure-kure nie plak name nye opet. kure-kure hutan ok. aku dapat dari abang navy yang bagi time aku baru habis training shooting. sempat la beler sampai 3bulan. owh die bukan mati. tapi aku lepas kan. sebab sepupu aku die pegawai perhilitan. so that kalo dapat tau aku beler dak opet nie aku kene fine bape ribu entah & skali pekej hotel sangkar. beler opet nie tak susah. bagi makan kangkung 1 ikat 5posen je. die tak cerewet. sangat manje. sebab bile aku pegang suke je die kuar kan pale die dari cengkerang. bile abang-abang aku pegang. hampeh! bejanggut dorang tunggu dak opet nie kuar kan pale. tengok tangan la abang. terbukti tangan pompuan lagi penuh kasih sayang dari lelaki. ngeh.ngeh.ngeh

nie bukan opet si kure-kure. nie ular. telampau eksaited dapat pegang. gegaran kat kepale die dah terbukti eksaited aku


  


tetapiii...tetapi ye korang...tu dulu. sekarang aku sangat lonely tak ade dorang sume tu. mother ngan father dah tak bagi beler. sebab mother mengasuh budak. kalo beler kucing tak pasal-pasal anak orang dapat semput. lepastu sebab aku dah nak gi blajar nanti tak ade sape yang nak manage kan kucing tuh. tak kan nak bawak gi blajar. memang cool la kalo minatang korang bawak dok sebelah kat dalam kelas. harapan hanya tinggal kenangan  di sangka kan panas sampai ke malam rupe-rupe nye tunggu hujan tak turun-turun. hampeh :'(

tapi atleast cik putih aku still ade lagi. tak banyak buat hal. tak penah mintak makan. tak cerewet. selalu teman aku time tidor. romantik gituw! selalu je aku bawak die gi mane-mane. tak penah tetinggal die. 

cik putih # tempat lagi selamat untuk cik putih


care-care pegang cik putih dengan penuh kasih sayang


p/s: blog aku tak penah ade lagu. so kalo nak ade feel time bace sila guna lagu sendiri ;)  tapi jangan la sampai pasang lagu menanti di alam barzakh sambil bace blog aku. memang sentap der!

2 comments:

hai korang...
thanx sebab dah bace...
ape lagi..komen la.hehe