17 August 2011

simple kan lagi senang

salam korang...hai, hello, namaste....pendek kate panjang tak kate salam 1 Malaysia. *alahai semangat nye nak merdeka. kite dah merdeka dah bape tahun erh? cepat-cepat kire kat buku kotak-kotak. tak pe. sementara nak tunggu korang kire, meh bace entry aku sampai habis dulu....(^.^)


wokeyh! sudah 17 hari kite puasa bukan? waaa...sungguh nikmat tahu bila buat kebaikan pada bulan mulia nie. so grab cepat ye kengkorang. etcelly korang boleh buat banyak benda laa. such as buat amal ke, tadarus ke, terawikh ke dont miss it!. sekali dalam setahun je ok. 

simple lagi senang kan? *entry lebih kepada beauty* memang pon. tanye je kat sape-sape mesti dorang cakap "simple-simple je senang" ataupon  "ko pakai aje lah ken batik tu jah. bukan nye nak gi mane. tesco je pon haa" bapaaakkk... muntah darah kau bejalan nanti. etcelly dah lame aku perhatikan dekat orang sekeliling aku. macam-macam jenis orang. tapi paling aku suke tengok yang ''neutral beuty'' lar. suke sangat. suke. suke. suke. dah-dah. macam dah kene sawan pulak. =,=''

perempuan dengan mekap memang tak boleh di pisahkan. macam air yang di cincang tak kan putus kan? tapi berhagak la korang pon kalo nak pakai. jangan ler sampai berinci mekap tu korang tempek sampai boleh kikis untuk buat stok bedak sejuk esok. ketawe skit. hehe. memang menjimat kan. berbaloi-baloi. 

tapi kalo tak mekap kang sure orang plak tanye ''ko nie muke pucat macam mayat tak hidup-hidup kenape?'' then jawab lah balik ''suke hati aku lah. muke aku. bukan muke orang gaji ko pon" . untung ler muke orang gaji. kalo muke mak kau? tak nanye kene plangkung.

jadi bagi aku mekap ala kadar je pon dah ok. sebab dah jimat dah mekap korang tu kalo pakai sikit-sikit. ye dak? nie tak. pakai tebal-tebal pastu korang nak ambil air smayang. tak ke membazir dah. lepas tu kene tempek balik mekap. 5 kali waktu solat. jawab nye 5 kali la ko tempek balik mekap tu. udah jadi kueh tepong gomak kang muke tu. ingat ye Allah tak suke kite membazir tahu.. ngeh.ngeh.ngeh. 


lari tak cukop kaki mak ko tengok ko mekap gini nak oooi


tapi kalo gini. aiseh. sejuk bak gobok ais ikan mak ko pregnant kan ko

tapi kalo aku....lagi simple. untung ler mak dengan ayah dapat anak macam dak faten nie. hehe. 1,2,3 *bangge jap* . mekap lagi langsung aku tak tahu menahu. penah jugak la mak cakap "ko nie name je perempuan,tapi tak pandai nak bemekap" bernanah hidung. wuwuwu. tapi aku tekad. tekad untuk menjawab balik "relax ar der. seru belum sampai lagi" tapi tak tercapai niat tu. nak mampus ko?? huhu. maybe aku dah tebiase hidup style macam abang-abang aku. non mekap-mekap. cume L'oreal hairstyle man je yang aku nampak. muahahaha. betapa noob nye aku T___T

tapi naluri gurly ok bukan geli tu still ade. so dengan niat yang sempurna lagi tekad. aku beli la jugak sikit stuff mekap. *nak eksen dengan mak* . sebab aku rase bile aku pakai mekap-mekap nie aku rase lagi rase lagi rase lagi sampai secukup rase yang bile muke tu dah kene tempek dengan mekap tu bukan muke aku! huh! huhu. kesian sangat kat diri aku. :'(  pakai

mentholatum je yang mampu
kecik lagi molek. letak dalam poket suar pon boleh
bedak takum dengan eye liner silky girl. save bajet derrr
first time aku rase muke aku kene conteng-conteng time malam graduasi. fuhh! sangat lain. kejang sangat rase kulit. macam kene lapah-lapah je. ok part tu aku tipu. ngeh.ngeh.ngeh. tapi yang heran nye cikgu siap tanye aku nie gi mekap kat kedai ke? adoi cikgu pon. sepupu aku yang sedaye upaye conteng muke aku, kedai plak yang dapat name. lagi pon kulit aku sangat-sangat sensitif. so bedak takum johnson's tu la yang paling sesuai. sangat kiddo kulit aku. hehe. owsem! (>.<)


2 comments:

hai korang...
thanx sebab dah bace...
ape lagi..komen la.hehe