23 June 2012

kemahuan

salam semua :)

aku update lagi! 
korang tahu semua sifat perempuan yang ada 9 nafsu 1 akal? pada lelaki comfirm awak-awak semua tahu, pada perempuan yang tidak tahu sila cari bakul baju lepas tu telangkup kat kepala. hape nie? malu je! 

2 bulan lepas tetiba nafsu aku yang 1 nak suruh aku beli kamera. untuk ape? untuk tunjuk pada orang yang aku ada kamera dslr, pergi jengjalan sangkut je kat leher macam bawa botol pergi sekolah. ok itu dah merapu. untuk aku buat kerja. memandangkan kos yang aku belajar nie kene banyak tangkap gambar. tapi kamera phone pon boleh jugak, 8.1 megapixel lagi. tapi dah nama pon nafsu... lagi kuat la naluri. aaaa jahat!

tengah-tengah merisik kamera yang nak beli tu tetiba tengok kawan dah pakai. acaner tu? sabar jah, sabar....
then ayah plak call aku dapat biasiswa. alahai...lagi menyokong la hasrat nak beli. hohoho *gelak jahat*
tanya mak ayah dorang cakap terpulang pada aku. tanya abang aku...dia tanya aku balik, nak beli kamera mahal-mahal tu 1 keperluan ke kemahuan? mesti la kemahuan! haaaa.. jawapan dia tak payah beli.! so next days, memang dari azali aku nie keras kepala.. dalam diam aku terus pegi beli. tapi tanya dulu en. palova, canon atau nikon lagi ok memandangkan dia photographer... dia cakap nikon. fuuuh..aku beli terus sorok baik-baik bawah katil. 

lepas seminggu baru aku bawa keluar dan buat muka teruja tekan flash " haaaa...terkejut tak?? " dan-dan dorang cakap bertuah punya budak! hahaha.. tapi bila fikir-fikir balik betul juga cakap abang aku. sebabkan nafsu, kemahuan...sekarang kamera tu aku jarang guna. letak je bawah katil biar kan habuk buat decoration nye sendiri. tak rasa pon nak tangkap gambar tetiba. kalau keluar lepak dengan family, mak suruh bawa pon aku cakap malas. sebab dah niat nak beli untuk buat kerja so tak terasa nak tetiba say cheese. *konon tangkap gambar*

take your own risk *tetibe*

in fact, korang kalau nak beli something tak kira la mahal atau murah pon fikir la doploh lima kali sampai lebam biji mata benda tu berguna atau tak. jangan jadi shopaholic macam aku. baju yang beli pon tergantung lagi dalam lemari tak pakai-pakai tu pon still nak beli yang baru. buruk perangai bhai!

2 comments:

  1. oh no no no !!! bg akuu tidak !! ahaha . ! ni lahh kepuasann yangg akuu dapat nikmati ! ahahaa :DD .. . seriuss ! =)

    ReplyDelete
  2. memang spesies bahaya ni.hahaha..lain kali tahan kemahuan tu.beli benda2 yang perlu je k.kalau tak, memang membazir & rugi je.kamera bukan murah tu.huhu

    ReplyDelete

hai korang...
thanx sebab dah bace...
ape lagi..komen la.hehe